TV channel changes hands, set to remain pro-government


Hungarian commercial television channel Echo TV has changed hands, after owner Gábor Széles sold the station to a company owned by Lőrinc Mészáros, mayor of Felcsút and close associate of Prime Minister Viktor Orbán, according to reports.

Echo TV will remain as before the channel closest to the government, Széles said in an interview with daily Magyar Hírlap last Friday, according to Hungarian news agency MTI. 

The former owner said that the channel needs an upgrade to its equipment, as well as wage hikes and new hirings, which he said could total an investment of HUF 1.5 billion.

Széles noted that a total of 2.8 million households currently have access to the TV channel, which could be joined by another million if it can be added to the free packages of service providers in Hungary.


Freight Volume Falls 5% in Q3 Figures

Freight Volume Falls 5% in Q3

MPs Approve Tax Changes Parliament

MPs Approve Tax Changes

MOL Campus Inaugurated Office Market

MOL Campus Inaugurated

24th FIABCI Hungarian Prix d’Excellence Held Awards

24th FIABCI Hungarian Prix d’Excellence Held


Producing journalism that is worthy of the name is a costly business. For 27 years, the publishers, editors and reporters of the Budapest Business Journal have striven to bring you business news that works, information that you can trust, that is factual, accurate and presented without fear or favor.
Newspaper organizations across the globe have struggled to find a business model that allows them to continue to excel, without compromising their ability to perform. Most recently, some have experimented with the idea of involving their most important stakeholders, their readers.
We would like to offer that same opportunity to our readers. We would like to invite you to help us deliver the quality business journalism you require. Hit our Support the BBJ button and you can choose the how much and how often you send us your contributions.